May 23rd, 2014
Brad Pitt about his lady: 
“My girl got sick. She was constantly nervous because of problems at work, personal life, her failures and children. She lost 30 pounds and weighted about 90 pounds. She got very skinny and was constantly crying. She was not a happy woman. She had suffered from continuing headaches, heart pain and jammed nerves in her back and ribs. She did not sleep well, falling asleep only in the mornings and got tired very quickly during the day. Our relationship was on the verge of break up. Her beauty was leaving her somewhere, she had bags under her eyes, she was poking her head, and stopped taking care of herself. She refused to shoot the films and rejected any role. I lost hope and thought that we’ll get separated soon…

But then I decided to act. After all I’ve got the Most Beautiful Woman on Earth. She is the idol of more than half of men and women on Earth, and I was the one allowed to fall asleep next to her and to hug her. I began to shower her with flowers, kisses and compliments. I surprised and pleased her very minute. I gave her a lot of gifts and lived just for her. I spoke in public only about her. I incorporated all themes in her direction. I praised her in front of her own and our mutual friends. You won’t belive it, but she blossomed. She became better. She gained weight, was no longer nervous and loved me even more than ever. I had no clue that she can that much. 

And then I realized one thing: The women is the reflection of her man.

If you love her to the point of madness, she will become it.” - Brad Pitt

Brad Pitt about his lady:
“My girl got sick. She was constantly nervous because of problems at work, personal life, her failures and children. She lost 30 pounds and weighted about 90 pounds. She got very skinny and was constantly crying. She was not a happy woman. She had suffered from continuing headaches, heart pain and jammed nerves in her back and ribs. She did not sleep well, falling asleep only in the mornings and got tired very quickly during the day. Our relationship was on the verge of break up. Her beauty was leaving her somewhere, she had bags under her eyes, she was poking her head, and stopped taking care of herself. She refused to shoot the films and rejected any role. I lost hope and thought that we’ll get separated soon…

But then I decided to act. After all I’ve got the Most Beautiful Woman on Earth. She is the idol of more than half of men and women on Earth, and I was the one allowed to fall asleep next to her and to hug her. I began to shower her with flowers, kisses and compliments. I surprised and pleased her very minute. I gave her a lot of gifts and lived just for her. I spoke in public only about her. I incorporated all themes in her direction. I praised her in front of her own and our mutual friends. You won’t belive it, but she blossomed. She became better. She gained weight, was no longer nervous and loved me even more than ever. I had no clue that she can that much.

And then I realized one thing: The women is the reflection of her man.

If you love her to the point of madness, she will become it.” - Brad Pitt

May 13th, 2014

Buat yg pernah di bohongin. ( Quote: Zarry Hendrik ) by natashafarani

May 9th, 2014

Kepada Pemilik Kedipan Mata itu.

Hei Tuan, Pemilik Kedipan Mata yang selalu aku tunggu hadirnya.

Terima kasih untuk waktu dan pelajaran selama (hampir) 4 bulan ini.
Terima kasih untuk waktu luang kamu, rasa sayang kamu, rasa cemburu kamu, marah kamu, pelukan kamu, dan pelajaran positif yang kamu ajarkan ke aku. Terima kasih sudah mau kenal sosok perempuan seperti aku, yang gak bisa kamu banggain, yang agamanya masih sangat kurang, yang sifatnya jauh dari sempurna. Tapi kamu masih mau kenal aku sampe (hampir) 4 bulan ini.

Maaf aku gak bisa menjadi pasangan kamu yang sempurna. Sampai-sampai kamu harus mencari perempuan lain. Mungkin kamu begitu karena aku yang salah. Maaf sekali lagi.

Cuma terima kasih dan maaf yang bisa aku ucap ke kamu. Karena rasa sayang aku gak berarti apa-apa untuk kamu.

Semoga kita bisa bertemu di lain waktu :)

Dwi.

March 21st, 2014
When I first met you, I felt a kind of contradiction in you. You’re seeking something, but at the same time, you are running away for all you’re worth.

Haruki Murakami 

Everything you love is here

(via lovequotesrus)

(Source: wondrousworldofwaldesca, via lovequotesrus)

March 14th, 2014

Kedipan matamu menenangkan, Tuan.

Hai Tuan,

Kedipan mata, di balik helm fullface di atas motor ‘laki’ mu, yang mampu menenangkan hati untuk mengantar kamu pulang; iya kamu pemiliknya.

Sederhana, cukup kedipan matamu bikin aku tenang. Iya sesederhana itu.

Dan ternyata kedipan matamu pun bisa bikin aku jatuh cinta terus-menerus.
Lagi-lagi Tuhan aku Maha Baik.

Aku pikir, aku ga bisa untuk jatuh cinta lagi atau hanya sekedar hati ini bergejolak. Tuhan berkendak lain.
Tuhan mengabulkan doa-doa aku (mungkin) lewat kamu, karena jauh sebelum tangan kita berjabat, sudah terlebih dahulu tangan aku terangkat. Meminta sosok seperti kamu.
Lagi-lagi Tuhan aku Maha Baik.

Senyum kamu, tawa kamu, canda kamu, khawatir kamu, cemburu kamu, bahkan marahnya kamu bikin aku memahami suatu hal; Tuhan aku Maha Baik mengirim sosok ‘Malaikat’ seperti kamu.
Tuhan aku memang Maha Baik.

Aku gak tau, ada keajaiban apalagi dari Semesta yang Maha Baik ini untuk hamba seperti aku. Akupun gak tau seperti apa akhir dari cerita aku sama kamu, tapi Tuan, yang aku tau sekarang; aku cinta kamu. Semoga bukan kesialan buat mu karena dicintai oleh sosok seperti aku..aamiin.

Jatuh cinta sama kamu, diluar kendali aku. Andai saja jatuh cinta gak sepaket dengan patah hati, bahagia mudah didapat. Tapi itu hampir gak mungkin. Karena ketidakmungkinan itu, aku terima sepaket jatuh cinta sama kamu dengan patah hatinya. Aku rela kalau harus patah hati lagi dan itu karena kamu.

Sayang, jangan pernah lelah, cape, bahkan jenuh untuk menjadi pasangan aku ya.
Perjalanan kita masih panjang, sayang.

Untuk kamu yang aku cinta; terima kasih sudah menjadi pasangan yang menyenangkan. Aku cinta kamu.


Your love,
Dwi.

March 6th, 2014
Maybe you will never be
completely whole again
but you will learn how to fill
the cracks in your heart
with all the thoughts
that made you fight like hell;
the word strength
should be written
all over your body
wtm, Strength (via wordscanbeenough)

(via growingwildly)

March 5th, 2014
Jangan bikin aku mencari, sebab kamu yang terpatri.
@dwiipertiwi
March 4th, 2014

T E R S E R A H

"TERSERAH"

Gak tau kenapa gua benci banget sama kata yg satu ini. Kata TERSERAH itu cenderung negatif, kata lain dari Bodo Amat, Gak Peduli, Cuek, dan teman-temannya.

Menurut Psikolog (hasil search gua), kata TERSERAH itu sikap legowo atau pasrah karena ketidaktahuan tapi untuk sebagian orang kata TERSERAH itu manifestasi dari emosi kemarahan dan kekecewaan yang ia miliki.

Tapi, kalo menurut gua, orang yg sedikit-sedikit bilang TERSERAH saat lagi emosi itu hidupnya kurang piknik. Karena menurut gua, kata TERSERAH keluar saat emosi yg ga bisa ditahan bukannya marah dikit TERSERAH, marah dikit TERSERAH. Yaelah, mending lo peluk pasangan lo pas lagi marah ketimbang bilang TERSERAH, nanti juga diem pasangan lo.

Gak akan lebih baik saat lo bilang TERSERAH ke pasangan saat lagi emosi, memperkeruh iya.
Kurang-kurangin lah sikap atau omongan kasar/emosi ke pasangan saat lo lagi spaneng..

*pelan-pelan diilangin kata TERSERAH-nya dari kamus otak lo, karena cuma Glenn Fredly doang yg boleh pake kata TERSERAH*

;)))))

Biarlah kamu menjadi kamu tanpa ada campur tangan aku menjadikan kamu menjadi mauku.
February 22nd, 2014

lovepathie:

"I’m only happy when I’m with you.
Home for me is where you are.
I try to smile and push on through.
But home for me is where you are.”

image

Aku menyebutmu rumah, bukan tempat singgah. Kamu menyamankan, mengamankan dan menyenangkan. Kamu adalah alasan dibalik segala kepulanganku….

Rumah :’)